Què és el Debriefing?
Definició de debriefing Nivells de debriefing Feedback simple Convesa completa Fases del debriefing per a professionals Fase de Descompressió emocional Fase de Descripció Fase d'Anàlisi Fase final o de resum Els avantatges d'un bon debriefing Definició de debriefing El debriefing és aquella part que segueix l'experiència que s'ha produït a l'escenari durant una simulació. Es tracta de...
El CISARC amplia els escenaris i les situacions per avaluar els alumnes del grau en Infermeria d’UManresa
La Facultat de Ciències de la Salut de Manresa ha fet aquest mes de juny la segona edició de les ACOE (Avaluació Clínica Objectiva i Estructurada) adreçada a l’estudiantat de segon curs del grau en Infermeria. Després d’una primera prova pilot que es va dur a terme el curs passat amb l’objectiu d’instaurar un sistema d’avaluació de competències, en aquesta segona edició s’ha apostat per...
Elevator pitch, una dinàmica de simulació per als alumnes d’Administració i Finances d’UManresa
Els alumnes del grau en Administració i Direcció d’Empreses (ADE) de la Facultat de Ciències Socials de Manresa han participat en una activitat innovadora basada en la metodologia de la simulació. L'objectiu de la dinàmica, denominada Elevator pitch, era treballar les habilitats comunicatives. Durant el curs, cada alumne ha hagut de treballar una idea de negoci que ha hagut de presentar a un...
Formació en simulació per a docents amb la Universitat de Deusto
Una dotzena de docents de la Universidad de Deusto han participat en un curs d’instructor en simulació al Centre d’Innovació en Simulació (CISARC) d’UManresa. La formació té com a objectiu instruir els docents del nou grau en Fisioteràpia que s’impartirà a la universitat basca en la metodologia de la simulació. Segons la directora del departament de Fisioteràpia d’aquesta universitat, Ane...
Investigadors de GRInDoSSeP constaten la utilitat de combinar simulació i cinema-educació en la formació per treballar la seguretat del pacient
Investigadors del Grup de Recerca en Innovació, Docència i Seguretat del Pacient (GRInDoSSeP) han publicat l’article “Combining simulation and cinemeducation to teach patien safety: A pilot study” a la revista especialitzada Innovations in Education and Teaching International en el qual es descriu el disseny i implementació de la combinació entre simulació i cinema-educació en la formació a...
4 motius per aplicar la metodologia de la simulació a l’empresa i a les ciències socials
Aquest és un pensament que molts empresaris (no únicament els del sector sanitari) poden tenir a l’hora de decidir si formar al seu personal. I quan decideixen formar-lo dubten en si fer-ho invertint en una formació tradicional o optar per la innovació docent, com la metodologia de la simulació, que pot resultar més cara. Però citarem Albert Einstein i la seva famosa frase ”Si creus que la...
Aprendre o ensenyar
La universitat ens prepara per a moltes coses, però en vull destacar dues: - La primera: ens prepara per ser vàlids, útils i eficients al mon laboral. Les empreses estan majoritàriament integrades per persones que desenvolupen tasques relacionades amb la responsabilitat que se’ls dona. I la universitat és un dels punts d’entrada. Per a determinades...
Nou sistema d’avaluació de competències a través de la simulació
Un centenar d'estudiants del Grau d'Infermeria de la Facultat de Ciències de la Salut de Manresa ha participat aquesta setmana en una prova pilot que té com a objectiu instaurar un sistema d'avaluació de competències. Es tracta de l'avaluació clínica objectiva i estructurada, que per primer cop passarà l'alumnat de segon curs del grau. La prova s‟ha pogut desenvolupar gràcies a la dotació...
Simulación en UManresa: de lo necesario a lo imposible
Dice un refrán que siempre me ha gustado “Empieza haciendo lo necesario, después lo posible y de repente te encontraras haciendo lo imposible”. Sin duda alguna, publicar “Simulació n. De la estrategia institucional al caso concreto” (Graó, 2021) nos hubiera parecido un imposible 10 años atrás. Es por ello por lo que es un placer dedicar un espacio a esta noticia que con mucha ilusión compartimos...
Un somriure pot ser clau per a una bona sessió de simulació
La simulació trenca amb els esquemes clàssics de formació que molts de nosaltres hem tingut en el nostre bagatge d’aprenentatges. En simulació es pretén que l’aula sigui un lloc on es visquin experiències, on “succeeixin coses” que moguin o desencadenin emocions que ajudaran a l’adquisició i integració de diferents aprenentatges. En aquesta metodologia d’aprenentatge, el protagonista no és el...
Subscriu-te a la newsletter de Simulació