El CISARC amplia els escenaris i les situacions per avaluar els alumnes del grau en Infermeria d’UManresa

El CISARC amplia els escenaris i les situacions per avaluar els alumnes del grau en Infermeria d’UManresa

La Facultat de Ciències de la Salut de Manresa ha fet aquest mes de juny la segona edició de les ACOE (Avaluació Clínica Objectiva i Estructurada) adreçada a l’estudiantat de segon curs del grau en Infermeria. Després d’una primera prova pilot que es va dur a terme el curs passat amb l’objectiu d’instaurar un sistema d’avaluació de competències, en aquesta segona edició s’ha apostat per...

Elevator pitch, una dinàmica de simulació per als alumnes d’Administració i Finances d’UManresa

Elevator pitch, una dinàmica de simulació per als alumnes d’Administració i Finances d’UManresa

Els alumnes del grau en Administració i Direcció d’Empreses (ADE) de la Facultat de Ciències Socials de Manresa han participat en una activitat innovadora basada en la metodologia de la simulació. L'objectiu de la dinàmica, denominada Elevator pitch, era treballar les habilitats comunicatives. Durant el curs, cada alumne ha hagut de treballar una idea de negoci que ha hagut de presentar a un...

Formació en simulació per a docents amb la Universitat de Deusto

Formació en simulació per a docents amb la Universitat de Deusto

Una dotzena de docents de la Universidad de Deusto han participat en un curs d’instructor en simulació al Centre d’Innovació en Simulació (CISARC) d’UManresa. La formació té com a objectiu instruir els docents del nou grau en Fisioteràpia que s’impartirà a la universitat basca en la metodologia de la simulació. Segons la directora del departament de Fisioteràpia d’aquesta universitat, Ane...

Investigadors de GRInDoSSeP constaten la utilitat de combinar simulació i cinema-educació en la formació per treballar la seguretat del pacient

Investigadors de GRInDoSSeP constaten la utilitat de combinar simulació i cinema-educació en la formació per treballar la seguretat del pacient

Investigadors del Grup de Recerca en Innovació, Docència i Seguretat del Pacient (GRInDoSSeP) han publicat l’article “Combining simulation and cinemeducation to teach patien safety: A pilot study” a la revista especialitzada Innovations in Education and Teaching International en el qual es descriu el disseny i implementació de la combinació entre simulació i cinema-educació en la formació a...

4 motius per aplicar la metodologia de la simulació a l’empresa i a les ciències socials

4 motius per aplicar la metodologia de la simulació a l’empresa i a les ciències socials

Aquest és un pensament que molts empresaris (no únicament els del sector sanitari) poden tenir a l’hora de decidir si formar al seu personal. I quan decideixen formar-lo dubten en si fer-ho invertint en una formació tradicional o optar per la innovació docent, com la metodologia de la simulació, que pot resultar més cara. Però citarem Albert Einstein i la seva famosa frase ”Si creus que la...

Aprendre o ensenyar

Aprendre o ensenyar

La universitat ens prepara per a moltes coses, però en vull destacar dues:  - La primera: ens prepara per ser vàlids, útils i eficients al mon laboral. Les empreses estan majoritàriament integrades per persones que desenvolupen tasques relacionades amb la responsabilitat que se’ls dona. I la universitat és un dels punts d’entrada. Per a determinades tipologies de responsabilitats, és el...

Nuevo sistema de evaluación de competencias a través de la simulación

Nuevo sistema de evaluación de competencias a través de la simulación

Un centenar de estudiantes del Grado en Enfermeria de la Facultad de Ciencias de la Salud de Manresa ha participado esta semana en una prueba piloto que tiene como objetivo instaurar un sistema de evaluación de competencias. Se trata de la Evaluación Clínica Objetiva y Estructurada, que por primera vez pasará el alumnado de segundo curso del Grado. La prueba se ha podido desarrollar gracias a la...

Simulación en UManresa: de lo necesario a lo imposible

Simulación en UManresa: de lo necesario a lo imposible

Dice un refrán que siempre me ha gustado “Empieza haciendo lo necesario, después lo posible y de repente te encontraras haciendo lo imposible”. Sin duda alguna, publicar “Simulació n. De la estrategia institucional al caso concreto” (Graó, 2021) nos hubiera parecido un imposible 10 años atrás. Es por ello por lo que es un placer dedicar un espacio a esta noticia que con mucha ilusión compartimos...

Un somriure pot ser clau per a una bona sessió de simulació

Un somriure pot ser clau per a una bona sessió de simulació

La simulació trenca amb els esquemes clàssics de formació que molts de nosaltres hem tingut en el nostre bagatge d’aprenentatges. En simulació es pretén que l’aula sigui un lloc on es visquin experiències, on “succeeixin coses” que moguin o desencadenin emocions que ajudaran a l’adquisició i integració de diferents aprenentatges.   En aquesta metodologia d’aprenentatge, el protagonista no és el...

Posar les bases de la simulació clínica a l’abast dels estudiants d’infermeria

Posar les bases de la simulació clínica a l’abast dels estudiants d’infermeria

Ensenyar habilitats tècniques i no tècniques en infermeria a través de la simulació clínica  és una metodologia ben instaurada al grau d’UManresa, ja que pensem que és excepcional per integrar coneixements teòrics i/o pràctics. Aquest curs 2020-2021 hem iniciat una nova proposta, com a assignatura optativa, basada en ensenyar la simulació als estudiants de quart des de dins, és a dir, permetent...

Subscriu-te a la SIM NEWS - Newsletter de Simulació

*camps obligatoris