Investigadors del Grup de Recerca en Innovació, Docència i Seguretat del Pacient (GRInDoSSeP) han publicat l’article “Combining simulation and cinemeducation to teach patien safety: A pilot study” a la revista especialitzada Innovations in Education and Teaching International en el qual es descriu el disseny i implementació de la combinació entre simulació i cinema-educació en la formació a l’entorn de la seguretat del pacient. L’article analitza la viabilitat d’aquesta metodologia i la percepció de l’alumnat que ha provat aquesta innovació docent i conclou que dissenyar i implementar-la és viable i té una molt bona valoració per part de l’alumnat. A més, afirmen els autors del treball, “promet ser molt útil en altres entorns en els quals, per la complexitat dels escenaris, no es pot dur a terme una simulació regular”. L’estudi d’aquesta metodologia es va posar a prova amb 70 estudiants de segon curs de la Facultat de Medicina de la UVic-UCC.

L’article el signen Griselda González-Caminal, fisioterapeuta, doctora en Educació, professora de la Facultat de Ciències de la Salut de Manresa i coordinadora del programa de simulació dels estudis de Medicina de la UVic-UCC; Carmen Gomar Sancho, anestesiòloga i doctora en Medicina, i directora de la Càtedra en Simulació i Seguretat del Pacient de la UVic-UCC; Paula Belén Mastandrea, psicòloga i professora a la Facultat de Psicologia de la Universitat de Buenos Aires; Xavier Arrebola-Trias, infermer i màster en Seguretat del Pacient i en Simulació, a més de director assistencial de Serveis de Salut Integrals del Baix Empordà; Josep Eladi Baños, metge, doctor en Medicina i rector de la UVic-UCC; i Irene Cambra Badii, psicòloga,i doctora en Psicologia i investigadora de la Càtedra de Bioètica de la UVic-UCC.

El Grup de Recerca en Innovació Docent, Simulació i Seguretat del Pacient és un grup de recerca emergent reconegut per la Generalitat. Coliderat pel campus Manresa de la UVic-UCC i per la Fundació Althaia, estudia el procés metodològic de la simulació per establir pautes de disseny, implementació i avaluació d’activitats o projectes fonamentats amb aquesta metodologia o altres estratègies innovadores d’aprenentatge experiencial; analitza la transferència de coneixements assolits mitjançant aquesta metodologia; i avalua la transferència en termes de qualitat assistencial, seguretat del pacient i innovació.