Com posar les emocions al servei de l’aprenentatge immediat

Com posar les emocions al servei de l’aprenentatge immediat

Fa uns dies, durant un curs una alumna va encaixar peces de la seva realitat amb el que estàvem treballant. Jo era el docent i l'objectiu del curs era l'autoconeixement utilitzant la psicologia junguiana. Després de veure els diferents estils personals, aquesta alumna va arribar a una conclusió: "ara entenc com pot ser que la gent reaccioni de forma tan diferent davant els mateixos fets"....

La simulació com a eina clau de formació i d’avaluació de les competències del Grau en Infermeria

La simulació com a eina clau de formació i d’avaluació de les competències del Grau en Infermeria

La simulació clínica continua mostrant-se com una eina potent i resolutiva a l’hora d’observar en un mitjà segur i controlat a un individu o grup d’individus respecte de “com fan una acció o una altra” a través d’una demostració. La base del disseny, la planificació i la prova pilot d’una simulació és sempre la mateixa, però en canvia l’objectiu al qual es dirigeix. En el cas d’un objectiu...

Fellowship de Simulació: una oportunitat impossible de trobar en cap altre lloc

Fellowship de Simulació: una oportunitat impossible de trobar en cap altre lloc

L'anestesiòleg Jhon Jairo Rodríguez narra la seva experiència immersiva en la metodologia de la Simulació Clínica al CISARC. Quan vas decidir cursar el Programa de Fellowship? Per què al CISARC? Fa un any, aproximadament, després de consultar totes les possibilitats i l'enfocament que li dóna la institució. A més més del caràcter investigatiu del programa, em va agradar molt la visió...

Motivació i projecció de futur

Motivació i projecció de futur

Quan un infant descobreix una pinya per primera vegada comença a saber coses del món que l’envolta. La pinya té forats, a dins hi ha pinyons, els pinyons es mengen, la pinya cau dels arbres, els arbres són grans, les pinyes estan rosegades, qui se les deu menjar? I això, fins a infinitat de preguntes i hipòtesis van ajudant l’infant a entendre el seu entorn,...

Silenci…, es pensa! La importància del silenci en la facilitació

Silenci…, es pensa! La importància del silenci en la facilitació

Realment, sí. Ho haig d’admetre. Em costa, em costa molt. Callar, en general. I callar, en específic. Ningú no ha dit que fos fàcil, i segurament, en molts contextos, no hem de callar. En tot cas, si fóssim més conscients dels beneficis que el silenci aporta en un procés de facilitació (i no només), ho aplicaríem més? Klein (2018) ens diu que, en una interacció entre A i B, la qualitat de la...

Descobrint la comunicació efectiva mitjançant la simulació

Descobrint la comunicació efectiva mitjançant la simulació

La simulació com a metodologia docent permet, entre moltes altres coses, treballar i aprofundir en competències relacionals. I d’entre elles, una de les competències que més es treballa i a la qual s’hi destinen més esforços, hi destaca la comunicació. És important, no obstant, disposar d’equips qualificats i experts en la metodologia de la simulació (així com en lideratge, comunicació i...

Millorar el lideratge en les urgències amb la Simulació

Millorar el lideratge en les urgències amb la Simulació

L’atenció al pacient greu dins i fora d'un hospital és la meva passió. Tota la meva carrera professional ha estat encaminada a aquesta finalitat i des de fa un temps tinc l'oportunitat d'organitzar i coordinar un servei d'urgències del que en sóc supervisor. La formació dels professionals és un aspecte clau per mantenir-se actiu en un món com el de les emergències. L'aprenentatge de tècniques,...

Management i simulació

Management i simulació

Albert Einstein, un dels científics més importants del segle passat, deia que ”l’aprenentatge és bàsicament experiència, tota la resta és informació”. Si fem cas a aquesta afirmació és evident que la simulació és, també, una excel·lent metodologia per incrementar les competències professionals de les persones que desenvolupen la seva activitat en el món del management. Moltes són les definicions...

La simulació com a metodologia docent a la Formació Professional a Catalunya

La simulació com a metodologia docent a la Formació Professional a Catalunya

El passat 12 de novembre, el Departament d’Ensenyament de Catalunya va organitzar la XVIII Jornada de Qualitat a l’Ensenyament, un esdeveniment que va ser virtual i que va incloure taules rodones de presentació de bones pràctiques de centres públics, concertats i privats. La metodologia de la simulació és un dels temes que hi és recurrent des de fa uns anys i les taules rodones sobre aquest tema...

Subscriu-te a la newsletter de Simulació