Aprendre o ensenyar

Aprendre o ensenyar

La universitat ens prepara per a moltes coses, però en vull destacar dues:  – La primera: ens prepara per ser vàlids, útils i eficients al mon laboral. Les empreses estan majoritàriament integrades per persones que desenvolupen tasques relacionades amb la...
Simulación en UManresa: de lo necesario a lo imposible

Simulación en UManresa: de lo necesario a lo imposible

Dice un refrán que siempre me ha gustado “Empieza haciendo lo necesario, después lo posible y de repente te encontraras haciendo lo imposible”. Sin duda alguna, publicar “Simulació n. De la estrategia institucional al caso concreto” (Graó, 2021) nos hubiera parecido...
Un somriure pot ser clau per a una bona sessió de simulació

Un somriure pot ser clau per a una bona sessió de simulació

La simulació trenca amb els esquemes clàssics de formació que molts de nosaltres hem tingut en el nostre bagatge d’aprenentatges. En simulació es pretén que l’aula sigui un lloc on es visquin experiències, on “succeeixin coses” que moguin o desencadenin emocions que...
El CISARC es consolida com a espai formatiu per a empreses i institucions

El CISARC es consolida com a espai formatiu per a empreses i institucions

El Centre d’Innovació en Simulació de Manresa (CISARC) s’ha convertit en un espai formatiu que, a banda de les activitats acadèmiques relacionades amb els estudis de Grau i de Formació Continuada, està a disposició d’empreses i institucions externes que veuen tant en...
Dissenyar casos de simulació és molt més que resoldre problemes

Dissenyar casos de simulació és molt més que resoldre problemes

Entrevista a Griselda González, coordinadora de simulació del Grau en Medicina de la Facultat de Medicina de la UVic-UCC parla del disseny de casos en simulació.   1.- La Facultat de Ciències de la Salut de Manresa compta amb un model de simulacions adaptat als...
Com posar les emocions al servei de l’aprenentatge immediat

Com posar les emocions al servei de l’aprenentatge immediat

Fa uns dies, durant un curs una alumna va encaixar peces de la seva realitat amb el que estàvem treballant. Jo era el docent i l’objectiu del curs era l’autoconeixement utilitzant la psicologia junguiana. Després de veure els diferents estils personals,...