Al llarg de la nostra formació, molts de nosaltres hem assistit a nombrosos programes que sovint ens han generat la sensació que una formació interessant i una formació profitosa no sempre van de la mà. I és que el mon de la formació encara manté molts enfocaments excessivament clàssics i necessita impulsar noves formes d’aprendre i ensenyar.
Avui en dia l’aprenentatge es dona en qualsevol lloc i en qualsevol moment, és flexible i s’adapta a la necessitat de cada moment i de cada un. De fet podríem dir que pot arribar a ser personalitzat. En general, és molt semblant al que passa en la indústria de l’oci i de l’entreteniment, perquè, en definitiva, tots dos àmbits tenen en comú el repte de transmetre a l’usuari/participant continguts a través d’experiències memorables. Tots som conscients que la indústria de l’entreteniment ha crescut significativament en els últims anys i ha diversificat i multiplicat la seva activitat cap a esferes d’activitat professional centrades en el consum d’experiències culturals. També ha guanyat molta importància en els últims anys l’anomenada indústria del contingut, centrant-se en la importància del producte i del contingut (especial relleu té l’àmbit del contingut digital, com, per exemple, Netflix) o de l’oci digital (per exemple, amb continguts vinculats jocs amb format de sagues) (Gemma San Cornelio (2017) Per això, el CISARC d’UManresa (Centre Internacional de Simulació i Alt Rendiment Clínic de la Fundació Universitària del Bages, Campus Manresa de la UVic-UCC), a l’hora de crear el model de disseny creatiu i instruccional, ha buscat el mirall d’una de les empreses més emblemàtiques i de referència mundial de l’àmbit de l’entreteniment i de l’oci com és Disney.